To skoler bliver til én
Vevo er en fusion mellem SOSU-uddannelsen og HF/VUC. En helt ny type skole, der viser vejen i et uddannelseslandskab, der er i forandring. 
Won Won har været kommunikationsrådgiver gennem forløbet op til fusionen.
Vevo – Skolen for Velfærds- og Voksenuddannelser
HF&VUC i Viborg/Skive og SOSU-uddannelsen i Viborg, Skive og Thisted har fundet sammen. De to uddannelser er fusioneret til en ny uddannelsesinstitution.
Det nye fælles navn er Vevo – Skolen for Velfærds- og Voksenuddannelser.
Visionen er at udvikle en ny type skole, der samler et bredt udbud af uddannelser og tilbud til unge og voksne – med særligt fokus på velfærdsfagene. Som den første skole i Danmark samler Vevo erhvervsuddannelser på velfærdsområdet og almen voksenuddannelse i én uddannelsesinstitution.
Frontløber i et nyt uddannelseslandskab
Den nytænkte skoletype bliver et kæmpe løft. På flere områder. Både for den enkelte elev, der får langt flere muligheder på samme skole, fordi der er flere tilbud på samme matrikel. Det individuelle forløb kan være et ekstra fag, man kan læse op. Det kan være støtte i forhold til sprog, ordblindhed eller diagnoser.
Men også for hele social- og sundhedsområdet, der mangler arbejdskraft. Med fusionen specialiserer Vevo sig på velfærdsområdet med uddannelser, forløb og HF-fagpakker, som er rettet mod job eller videreuddannelse inden for sundhed, omsorg, pædagogik og det sociale område.
Vevo står også stærkt i et uddannelseslandskab, der er i forandring. Fx kan den nye skole byde ind på samarbejde om den kommende EPX-uddannelse, fordi skolen kombinerer gymnasiale fag og erhvervsuddannelse.
Navnet er nyt – værdierne fortsætter
Fusionen mellem de to skoler blev forberedt gennem næsten et år, og Won Won har været med i arbejdet næsten fra begyndelsen.
Won Won har udviklet 
– Navnekonkurrence
– Logo og visuel stil
– Kernefortælling
– Introkampagne
I arbejdet har vi haft fokus på at skabe noget nyt, men bære værdier og ånd med fra det gamle.
I processen har vi blandt andet afviklet en navnekonkurrence blandt lærere og elever. En involverende proces, der var med til at sikre, at det nye navn voksede op nedefra og ikke føltes som noget fremmed, der kom udefra.
Det nye logo, visuelle stil og kernefortælling bringer de to skolers værdisæt sammen i en ny, moderne fortælling, der ser fremad.
Tips til navneskifte
1. Strategisk forandring
Skift navn af de rigtige årsager. Hvorfor vil I have nyt navn og er det den eneste løsning på problemet?  
2. Involver interessenter
Tag medarbejdere og andre vigtige interessenter med i processen for at skabe ejerskab.
3. Test og validér
Tjek udtale, stavning, kulturelle associationer og webdomæner. Vi anbefaler også at få en juridisk vurdering i forhold til registrering.
4. Planlæg transitionen
Læg en plan for navneskiftet med udgangspunkt i jeres målgrupper. Som oftest er det en god idé at begynde med en intern lancering og klæde medarbejderne godt på. 
5. Kommunikér åbent
Fortæl hvorfor navnet ændres, og hvordan det hænger sammen med virksomhedens udvikling.
6. Sørg for konsistens
Alt fra web-adresser, SoMe-konti og mailsignaturer til fakturaer skal afspejle det nye navn hurtigt og ensartet.
7. Aktivér historien
Brug navneskiftet som en nyhed og fortælling, der kan skabe opmærksomhed i presse og på sociale medier.
Et stærkt brand starter med et klart blik udefra.
Vil du have en uforpligtende snak med os om jeres brand og virksomhed?
Skriv, ring eller book et møde med mig 
– helt uforpligtende.
 
                         
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
              