BoligViborg


Opgaven
Skab en fornyet visuel identitet for Boligselskabet Viborg, som udstråler både professionalisme, troværdighed og ordentlighed – men som også gerne må være tilsat lidt frækhed og humor

Fra Boligselskabet Viborg til BoligViborg – et nyt navn med 80 års historie i ryggen

Boligselskabet Viborg er en almen boligorganisation, der blev stiftet i 1940 som det første af sin slags i Viborg. I dag er boligselskabet en af de helt store aktører på markedet og administrerer 3.400 boliger fordelt på ca. 60 afdelinger. Der er boliger til alle. Lige fra etagebyggeri, rækkehuse og højhuse til ungdoms- og ældreboliger.

Med en bred målgruppe, der favner hele aldersspektret fra unge til ældre, stod det hurtigt klart, at vi var nødt til at tage det mere end 80 år gamle navn op til revision. Resultatet blev en nænsom navneændring fra ”Boligselskabet Viborg” til kaldenavnet ”BoligViborg” for at styrke kommunikationen over for såvel kommende beboere som boligselskabets medarbejdere.

Vigtige nøgleord for BoligViborg er tryghed, fællesskab, professionalisme, troværdighed, ordentlighed og tidsløshed.

Alle disse værdier blev samlet i en ny visuel identitet, hvor rød fortsat er den primære farve. Identiteten understøttes desuden af illustrationer og grafiske elementer, der viser mange forskellige boligformer og signalerer mangfoldighed og plads til forskellighed.

Branding på tværs af platforme

BoligViborgs nye identitet med den letgenkendelige runde form i navnetrækkets bogstaver er blevet implementeret på tværs af alle platforme og berøringsflader.

Man er således ikke i tvivl om, hvilken glæde og rummelighed man møder, når man fx ser en af BoligViborgs mange biler bevæge sig rundt i byen og på landet.

Se mere om hvordan Won Won arbejder med visuel identitet

Vi er lykkedes med at positionere os i markedet blandt andre aktører, og jeg er umådelig stolt over vores nye identitet. Den favner alle og lever i den grad op til vores værdier.
— Grethe Hassing, Direktør Bolig Viborg
Jeg er meget tilfreds med resultatet, og jeg har fået en værktøjskasse, som jeg kan bruge på tværs af alle medier i mit daglige arbejde.
— Mathias Lykke Larsen, Kommunikationsskonsulent
En glad mand i sort jakkesæt og hvide skjorte står indendørs, baggrund med lys, planter og moderne boligindretning.

Et stærkt brand starter med et klart blik udefra.

Vil du have en uforpligtende snak med os om jeres brand og virksomhed?
Skriv, ring eller book et møde med mig
– helt uforpligtende.

Jes Ejsing

CEO / Brand Advisor / Partner

+45 2265 3005 jes@wonwon.dk

Forrige
Forrige

Toldstien

Næste
Næste

QARS