En fælles fortælling

Et brandnarrativ (også kaldet en kernefortælling eller grundfortælling) er den fælles fortælling, som al jeres kommunikation og branding udspringer af. Det er en del af brandstrategien, og fungerer som en slags grundlov for brandet: En fortælling, der giver retning mange år frem.

Et brandnarrativ er den grundlæggende fortælling om jeres brand. Hvad er i sat i verden for? Hvilket problem løser I? Hvorfor er I særligt gode til det?

Med et brandnarrativ får I udvalgt og formuleret de vigtigste pointer og budskaber i jeres kommunikation. Det handler ikke om at finde på, men om at finde ind til jeres kerne og formulere den i de rette ord.

Hos Won Won bygger vi brandnarrativet op, så det i praksis fungerer som en tekstbank, hvor I kan hente formuleringer og tekster til det løbende arbejde med branding og markedsføring.

Et godt brandnarrativ er som en surdej. Det giver en helt særlig smag, som kun er jeres. Og det hæver jeres branding og markedsføring.

Brandnarrativ

Brandnarrativ

Hvad indeholder et brandnarrativ?

  • Idéen bag brandet – jeres raison d’être

  • Hvordan løser vi målgruppens behov

  • De vigtigste budskaber

  • Værdier og særkende

  • Særlige styrker

  • Brandets historie og udvalgte anekdoter

  • Mål og ambitioner

Hvorfor er det smart at have et brandnarrativ?

  • Det sikrer en rød tråd i alt, hvad I kommunikerer

  • Det skaber fælles retning internt og eksternt

  • Det er en bruttotekst, hvor I kan hente formuleringer og tekststykker

  • Det gør det lettere at udvikle indhold, kampagner og tone of voice

  • Det er et strategisk og kreativt værktøj – og et kompas for brandets udvikling

Mand, der smiler og har på sig en sort blazer og hvide skjorte, står indendørs i et lyst moderne kontor eller hjem, med grøn plante i baggrunden.

Har I brug for en stærk fortælling?

Den kan vi hjælpe jer med at finde og formulere.

Skriv, ring eller book et møde med mig – helt uforpligtende.

Jes Ejsing

CEO / Brand Advisor / Partner

+45 2265 3005 jes@wonwon.dk

Udvalgte referencer