Revitalisering af respekteret brand


Danmatic er på vej ud på en ambitiøs vækstrejse, og med i kufferten har de et moderniseret brand, der er klar til nye lande, nye målgrupper og en ny digital virkelighed.

Danmatic udvikler og producerer maskiner til automatiserede bagerier. Når du spiser en fransk hotdog, en kanelgiffel eller et pitabrød, så er det sandsynligvis blevet lavet på en af Danmatics maskiner på et bageri et sted i Europa.

Virksomheden har gennem mere end 25 år opbygget en uforlignelig know-how om automatiseret bagning og opbygget tætte relationer til en solid kundebase. Danmatic er grundlagt af en bager og en ingeniør og netop denne kombination af stor viden om både brød og teknik er fortsat kernen i Danmatic. Brødet definerer teknologien – ikke omvendt. 

Klædt på til en vækstrejse
I 2022 vedtog Danmatic en ny og meget ambitiøs vækststrategi, der skal få deres teknologi ud i produktionslinjerne på endnu flere automatiserede bagerier. Det indebærer blandt andet et nyt salgssetup, kontakt til flere forskellige målgrupper og mere digital aktivitet.

For at udleve den nye strategi var det nødvendigt med en revitalisering af Danmatics brand. Virksomheden havde allerede en stærk kerne af ufravigelige værdier, eminente produkter og et godt omdømme hos alle kunder. Men de var ikke vant til at fortælle om det. 

Revitalisering af brandet handlede derfor om at holde fast i alt det gode og konceptualisere og forstørre det, så Danmatic kan komme i kontakt med en større målgruppe.  

Produkterne er blandt de allerbedste, og det havde vi brug for, at vores brand og grafiske stil også afspejlede. Vi er i en branche med hård konkurrence og dygtige konkurrenter, og det er ikke længere nok, at krammet virker, det skal også se ud af noget. Vores rebranding har givet os et løft og højnet produktet.

I dagligdagen gør det en stor forskel, at vi har fået en række skabeloner, som gør, at uanset, hvad vi sender ud af huset, så er det flot og ensartet. Det ser mere professionelt ud og hele udtrykket er mere komplet.

Vi var bekymrede for, hvor meget vi kunne ændre på vores udtryk. Det havde vi en proces med Won Won omkring. På den ene side var det vigtigt for os at få en ny profil, som viser, at vi er nytænkende. På den anden side skulle de gode gamle kunder opleve, at vi stadig passer til dem. Det er lykkedes med vores rebranding.
— Søren Christensen CEO, Danmatic

Moving bread forward

Forynget logo til en digital tid
Danmatics logo er blevet nænsomt forynget, så det fungerer på alt fra en lastbil over en skjortekrave til det lille kvadrat, man kendes på i sociale medier. 

Et pay off, der lover fremdrift
Danmatics nye pay off lyder: Moving bread forward. Helt konkret bevæger Danmatics maskiner dej og brød fremad i en produktionslinje, og mere abstrakt arbejder Danmatic for at videreudvikle automatiseret bageri gennem innovation og ny teknologi. Moving bread forward er en mission Danmatic deler med sine kunder. 

Det blå bånd er den røde tråd
Danmatic var kendt for et markant blåt bånd, der løber hen over de færdige maskiner, så det trak vi ud som et genkendeligt femte element. Det blå bånd fik et design, der leder tanken hen på de blå transportbånd i et automatiseret bageri. I hvert fald hos netop Danmatics målgruppe.

En glad mand i sort jakkesæt og hvide skjorte står indendørs, baggrund med lys, planter og moderne boligindretning.

Et stærkt brand starter med et klart blik udefra.

Vil du have en uforpligtende snak med os om jeres brand og virksomhed?
Skriv, ring eller book et møde med mig
– helt uforpligtende.

Jes Ejsing

CEO / Brand Advisor / Partner

+45 2265 3005 jes@wonwon.dk

Forrige
Forrige

Dania Connect

Næste
Næste

Region Midtjylland, Viborg kommune og Novo Nordisk