01

QARS

Hos Won Won har vi som brandstrategisk samarbejdspartner hjulpet kædens bestyrelse og ledelse med at sikre en succesfuld implementering og lancering af den nye forretningsmodel – både internt og eksternt. Vi har derfor skabt et nyt navn, en visuel identiet og en kommunikationsplatform, der tilsammen udgør et stærkt fundament for det nye brand. 

LAKexperten blev etableret som et frivilligt indkøbs- og markedsføringssamarbejde for autolakererier i 2003 og er siden vokset til i dag at være landets største inden for autolakering med 43 værksteder fordelt over hele Danmark. I flere år har kunderne fortrinsvis været lokale autoforhandlere, autoværksteder og private bilejere. For at sikre kæden fortsat succes i autobranchen, har kædens bestyrelse og ledelse valgt at udvide paletten af ydelser til også at omfatte karosseriarbejde. Samtidig med at det salgs- og markedsføringsmæssige fokus i højere grad rettes mod en fremtidig stærk position som underleverandør til større autohuse, forhandler- og værkstedskæder og bilimportører.

Hos Won Won har vi som brandstrategisk samarbejdspartner hjulpet kædens bestyrelse og ledelse med at sikre en succesfuld implementering og lancering af den nye forretningsmodel – både internt og eksternt. Vi har derfor skabt et nyt navn, en visuel identiet og en kommunikationsplatform, der tilsammen udgør et stærkt fundament for det nye brand. 

Fra LAKexperten til Qars. Som et vigtigt element i kædens nye strategi er navnet ændret til Qars. Udtalen af navnet er på trods af den særlige stavemåde præcis som det engelske ord for ”biler” og refererer naturligvis til det, der er omdrejningspunktet for værkstedernes ydelser. Navnet er imidlertid også en forkortelse for Quality Auto Repair Services og afspejler dermed den nye og udvidede ydelsespalet.

Med Qars-brandet rettes fokus mod værdien af at samle outsourcingen af forsikringsskader og autolakering hos én landsdækkende leverandør. Det, har vi valgt at kalde one-stop-sourcing.

Som et stærkt visuelt fundament er kædens nye logo og 5. element designet med grafiske referencer til mønstre fra bil-universet. For at underbygge det visuelle udtryk og give særkende, trækkes Q’et ud af logoet, og fungerer som et selvstændigt grafisk element - med en grafisk reference til sidespejlet på en bil. Tilmed har vi specialdesignet en række tal og symboler med et klart Qars-udtryk, der bruges på tværs af visualiseringer.

Top luft

gif

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11