En fælles fortælling
Et brandnarrativ (også kaldet en kernefortælling eller grundfortælling) er den fælles fortælling, som al jeres kommunikation og branding udspringer af. Det er en del af brandstrategien, og fungerer som en slags grundlov for brandet: En fortælling, der giver retning mange år frem.
Et brandnarrativ er den grundlæggende fortælling om jeres brand. Hvad er i sat i verden for? Hvilket problem løser I? Hvorfor er I særligt gode til det?
Med et brandnarrativ får I udvalgt og formuleret de vigtigste pointer og budskaber i jeres kommunikation. Det handler ikke om at finde på, men om at finde ind til jeres kerne og formulere den i de rette ord.
Hos Won Won bygger vi brandnarrativet op, så det i praksis fungerer som en tekstbank, hvor I kan hente formuleringer og tekster til det løbende arbejde med branding og markedsføring.
Et godt brandnarrativ er som en surdej. Det giver en helt særlig smag, som kun er jeres. Og det hæver jeres branding og markedsføring.
Brandnarrativ
Brandnarrativ
Hvad indeholder et brandnarrativ?
Idéen bag brandet – jeres raison d’être
Hvordan løser vi målgruppens behov
De vigtigste budskaber
Værdier og særkende
Særlige styrker
Brandets historie og udvalgte anekdoter
Mål og ambitioner
Hvorfor er det smart at have et brandnarrativ?
Det sikrer en rød tråd i alt, hvad I kommunikerer
Det skaber fælles retning internt og eksternt
Det er en bruttotekst, hvor I kan hente formuleringer og tekststykker
Det gør det lettere at udvikle indhold, kampagner og tone of voice
Det er et strategisk og kreativt værktøj – og et kompas for brandets udvikling
Har I brug for en stærk fortælling?
Den kan vi hjælpe jer med at finde og formulere.
Skriv, ring eller book et møde med mig – helt uforpligtende.
Udvalgte referencer